Shockwave Therapie2018-11-27T08:32:10+00:00

Bij shockwave therapie worden ontstekingen of verkalkingen van pezen of slijmbeurzen door middel van geluidsgolven behandeld. Door het behandelen van deze pijnlijke plekken met shockwave therapie, wordt de stofwisseling en bloedcirculatie van het pijnlijke gebied verbeterd. Hierdoor wordt het lichaam gestimuleerd om zichzelf te genezen en zo kunnen langdurige klachten sneller verminderen.

Voordelen van shockwave therapie:

• Directe pijnverlichting en klachtenvermindering na behandeling
  • Zeer effectieve behandelmethode, gemiddeld 4 tot 6 behandelingen
  • Behandeling van de oorzaak in plaats van symptoombestrijding
  • Weinig tot geen bijwerkingen, wel kan direct na behandeling lichte zwelling of roodheid ontstaan
  • Preventieve werking, shockwave therapie kan injectie of operatie voorkomen

Uit meerdere wetenschappelijke studies blijkt dat shockwave therapie voor een aantal aandoeningen de meest effectieve behandelmethode is.

Shockwave therapie wordt niet vergoed door de zorgverzekeraars. Tarieven zijn €50,- per behandeling met een maximum van 6x. Na 6x wordt de aanvullende verzekering aangesproken. Daarna gelden de tarieven fysiotherapie van €30,- per consult.

Voor meer informatie kunt u terecht op:

www.shockwavecentrumnederland.nl