Medisch zwemmen

Medisch zwemmen is bewegen in het water voor mensen die door hun ziekte of aandoening niet aan het ‘gewone zwemmen’ of andere sporten kunnen deelnemen. De lessen zijn bedoeld om het lichaam zo veel mogelijk in beweging te zetten, ondanks een ziekte of aandoening. In de lessen zijn diverse oefeningen erop gericht om gewrichten los te maken, de spieren licht te trainen. Maar ook om te ontspannen, het inspanningsvermogen te verbeteren en natuurlijk het plezier in het bewegen zelf.

Alle lessen staan onder leiding van één van onze fysiotherapeuten en worden gegeven in het zwembad van Sportacademie Nauwelaerts de Agé, te Overveen. Deze worden gegeven in een instructiebad met een watertemperatuur tussen de 30 en 32 graden Celsius.

De groepslessen duren ongeveer 50 minuten en vinden plaats op:

Dinsdag: 12.15-13.00 uur.
Vrijdag: 09.15-10.00 uur.

Wilt u deelnemen aan Medisch Zwemmen? Maak dan eerst een afspraak voor een intake bij één van onze fysiotherapeuten. Deze kan u informeren of u in aanmerking komt en kan meer vertellen over welke groep voor u het meest geschikt is, de mate van vergoeding vanuit uw verzekering, de eventuele kosten en de inhoud van de lessen.