EPTE2018-11-27T08:33:53+00:00

Wat is EPTE?

Er wordt een dunne naald precies op de plek van de beschadiging van de pees ingebracht onder echo geleiding. Deze naald zal vervolgens stroom geleiden naar de plek die klachten veroorzaakt. Door deze nauwkeurige behandeling op de juiste plek is dit een zeer effectieve behandeling en zijn de resultaten zeer goed.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat in het weefsel zeer lokaal een verhoogde PH waarde ontstaat, bloedcirculatie verbetert en cellen worden aangezet tot de aanmaak van het groeihormoon. Deze therapie blijkt zeer effectief te zijn bij het bevorderen de lokale celstofwisseling. En EPTE bevordert het herstelvermogen van het lichaam zelf, direct op de plek waar dat nodig is.

Wat is EPTE?

Bij welke indicaties is EPTE effectief?

Percutane Electrolyse Therapie is zeer effectief bij langdurig ontstoken of chronische peesklachten. Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en dagelijks leven. Wanneer een ontsteking chronisch wordt, wordt de kans op herstel kleiner. De lichaamseigen cellen zijn niet meer in staat om de herstelprocessen op gang te brengen en komen daardoor stil te liggen. EPTE geeft nieuwe energie waardoor dit herstelproces direct op de pijnlocatie wordt gestart.

EPTE kan helpen bij onder meer:

• Schouderklachten (Supraspinatus)
• Knieklachten (Patellapees)
• Achillespeesklachten
• Hielspoor (Fascitis plantaris)
• Elleboogklachten (Tennis of golfelleboog / Epicondylitis lateralis of medialis)

De voordelen van EPTE nog even onder elkaar;
• Nauwkeurige behandeling direct in de locatie
• Gezond weefsel wordt ontzien
• Geringe foutmarge door begeleiding van echografie
• Snel effectief, al 3-5 behandelingen minder pijn